lördag 15 september 2007

Bodysuit och mössa


Mönsterkonstruktion. Var inte hundra procent nöjd med det förra jag gjorde, sen behövde jag förstora det också.


Det färdiga resultatet. Jisses va härliga E-slöjds tyger är att sy i!!! Sen gör det ju inte saken sämre att färgerna är alldeles underbara :-)


De här två mössorna är sydda efter samma mönster, men den understa är sydd i E-slöjds trikå. Snacka om skillnad!!!!


Min lilla solstråle i sin nya dräkt!

Mönster: Egna efter inspiration av Katvig och Ej Sikke Lej.

Tyg: E-slöjd

Positivt: Att E-slöjds tyger är helt underbara att sy i och att jag blev nöjd med resultatet.

Negativt: Att jag inte vill sy i nån annan trikå igen ;-)

17 kommentarer:

DORIS DAISY sa...

Helt otroligt söt! SÖTA ska jag säga både overallen och guldklimpen som modellar :o)

L.A.WOMAN sa...

Tack tack!! :-)*mamma sträcker lite på sig* :-D

Gekko sa...

Ooooh, jättesnyggt! Bodysuiten ser jättefin ut och mössorna likaså! Men vilket tyg är det i den gula som skiljer sig så grymt mycket från E-slöjd? Det vill man ju undvika att köpa!!

L.A.WOMAN sa...

Tack, tack!!! :-)
Kallas finribb tror jag. E-slöjds är lite tjockare och stummare. Det är väl framförallt bandkanten som skiljer sig väldigt mycket!

florin design sa...

Sjukt snygg trikå!!! Jag har provlapparna ligger här men kan inet bestämma mig....

Mimmi sa...

Snygga! Jag her ett gäng tyger från E-slöjd, men jag har inte haft råd att sy i dem, dock gör de ju ingen på hyllan.

L.A.WOMAN sa...

Tack , tack!!:-)
Det är ju det värsta med deras tyger...att få hem den högen med provlappar och inse att man vill ha alldeles för många av dom!!! Sen vill man ju inte klippa fel i tygerna heller, billiga är de ju inte ;-)

Thea sa...

Å vad snyggt! Förstår att du är nöjd! De ser ju ut att sitta jättebra på sötnosen. Extra kul när du gjort mönstret själv!

Botilda sa...

Fantastiskt fina!

Jag tror att vi snart kan bilda E-slöjds fanklubb! Har du läst Charlestons kärleksförklaring? (http://fiffiluren.blogspot.com/2007/04/s-hr-r-det-med-e-sljd.html)

Jes sa...

Vilken härlig bodysuit, Du har verkligen lyckats med mönstret. härliga färger. Har ännu inte införskaffat tyg från E-slöjd med det börjar nog bli dax med tanke på alla lovord.

Systickan sa...

Proffsigt mönster på overallen!!! Väldigt sött på!

malin sa...

gud så snygg overall!!! jag har försökt mej på att göra ett mönster flera gånger men det vill sig inte riktigt... har du kantat med e-slöjds trikå också?

L.A.WOMAN sa...

Tack för alla härliga kommentarer!!!!! Jag blev verkligen nöjd med mönstret själv, det är ju alltid man blir det ;-)

Malin - Ja, den är kantad med E-slöjd trikå :-)

Anonym sa...

Hur gör du när du syr bandkanterna?
Viker du och vilken söm använder du och nål? /Karolina

L.A.WOMAN sa...

När jag syr bandkanterna så gör jag som när man syr bomulls-snedslå, jag lägger bandet kant-i-kant med det som ska kantas, räta-mot-räta och syr fast med raksöm. Sen viker jag över bandet mot avigan och viker in en bit och nålar fast. Sedan syr jag från rätan med tvillingnål avsedd för stretchmaterial. Hoppas du förstod nåt av mitt svammel, annars får du fråga igen ;-)

Anonym sa...

Jajja men...jag förstod..misstänkte att det var så.Tack!/Karolina

Mamma där hemma sa...

Åhh, så fina saker du syr och vad roligt du måste ha! Jag sydde också till min dotter, 18 år blir hon snart, och det var så kul. Jag hade bl.a. tyger av Sven Fristedt och gissa om det blev fina hängslebyxor (med hatt) till. Jag blev nästa tårögd när jag såg dina bandanas, dottern dreglade också och jag använde snusnäsdukar, det var också fint. Åhh, saknar!!! De bir stora så fort de små liven!

 
BEÖKARE TOTALT
BESÖKARE DENNA MÅNAD
BESÖKARE DENNA VECKA
BESÖKARE IDAG
ONLINE