onsdag 27 februari 2008

Rumpnisse



Första konståkningsdräkten är klar ;-) Det är snart avslutning på skridskoskolan där dottern bla ska vara rumpnisse. Jag sydde tröja och pants i brun stretchribb.




En poncho i nån mossgrön stickad historia med struthuva och foder i samma tyg som kläderna. Den har en träknapp fram. Kände mig stressad när jag sydde och när jag bara har några sömmar kvar på ponchon så händer det.....min nya symaskin strejkar!!!!! Tur man behöll gamla trotjänaren annars hade den då inte blivit klar på ett tag...


Sen skulle de ha nåt som täckte hjälmen också.... Till slut kom jag på den briljanta idén att sy ett "fodral" som jag trädde in garn igenom. Sen trasslade jag garnet lagom mycket!


Mönster: Tröja och byxor från Ottobre, tröjan kommer från nr 4-2007 fast jag har tagit bort polokragen, byxan finns i nr 6-2007. Idén till ponchon kommer från Allt om handarbete nr 10-2007. Hjälmen var mitt eget påhitt :-)


Material: Tygerna kommer som oftast från Gittes , övrigt material låg och skräpade här hemma ;-)


Positivt: Att jag hann klart när jag skulle överhuvudtaget


Negativt: Att de blev slarvigt sydda, inte riktigt likt mig men jag var stressad...och såklart att min symaskin gick sönder och det dröjer minst två veckor innan jag får den lagad :-(

Inga kommentarer:

 
BEÖKARE TOTALT
BESÖKARE DENNA MÅNAD
BESÖKARE DENNA VECKA
BESÖKARE IDAG
ONLINE