onsdag 6 februari 2008

Sommar-tunika



De här underbara färgerna kunde jag inte motstå att kombinera nu till våren! Modellen är densamma som frotté-tunikan jag gjort förut, bara något förlängd. Tror att tösen blir superfin med denna och sina solros-strumpbyxor från Po.p!

I skarven mellan tygerna har jag strukit på fixeringsband för att inte riskera att slita sönder sömmen.

Mönster: Har jag ritat själv utifrån ett tröjmönster.

Tyg: Båda trikåtygerna kommer från Gittes

Positivt: Att kombon av de härliga tygerna blev just så bra som jag tänkt :-D

Negativt: Att fållen blev lite rynkig, hoppas det går att pressa bort...

7 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Oj, vad fin den blev. Gillar också kombinationen av färger. Idag har jag själv satt ihop rosa och gult i en tröja. Det är finare än det låter.

L.A.WOMAN sa...

Tack!
Rosa och gult låter fint tycker jag :-)

Jenny sa...

Åh så fin den blev - jättehärlig färgkombo...

Botilda sa...

Vilken vårkänsla jag fick nu! Jättefin tunika och vad kul att du ritat den själv.

Jes sa...

Gud vilken söt klänning, så sommrig .)

Thea sa...

Å vilken härlig! Jag blir glad bara av att se på den! Kan tänka mig att den skänker glädje när man ser den på också!

L.A.WOMAN sa...

Tack för era positiva inlägg :-) Den kommer nog att användas en hel del i sommar :-D

 
BEÖKARE TOTALT
BESÖKARE DENNA MÅNAD
BESÖKARE DENNA VECKA
BESÖKARE IDAG
ONLINE