onsdag 27 februari 2008

Tunika med tillhörande byxa


Tunika med pösbyxor i röd stretchfrotté. Min yngsta dotter kommer att bo i tunikor i sommar ;-) Här är en modell med dragkedja, en projekt som legat och väntat ett bra tag! Storleken är nog ca 80 centilong.



Att sy i en dragkedja med infodring var ingen helt enkel sak minsann.... Jag tänkte och provade, fick tänka om och testa på nytt osv tills jag äntligen kom på hur man gjorde :-D Men nu när jag vet hur man gör blir det nog fler...;-)


Mönster: Egna


Material: Tyg från Gittes , övrigt material från lokala sybehörsaffären.


Positivt: Blir absolut att jag nu kan sy i dragkedjor med infodring, skam den som ger sig :-D


Negativt: Denna stretchfrotté är inte i världsklass och kommer antagligen att se ganska trist ut efter ett tag...

6 kommentarer:

Hemsytt sa...

de var ju jättefina, härlig färg.
tunikor är underbara, både till stora och små :-)
Måste oxå lära mig att sy dit dragkedja, har fegat hittills.

á Yeliqa sa...

Dressen blev jättefin och vad gäller dragkedjor så går det av bara farten när man väl kan det. Kul att du fick till det så bra tillslut

underbarn sa...

Gud så söta kläder! Det ser verkligen jättefint ut!

L.A.WOMAN sa...

Tackar :-) Jo, det var kanske rätt logiskt med dragkedjorna när jag väl kom på knepet ;-) Det som tog tid att klura ut var att man skulle lägga kedjan nedåt från sprundet först :-D

Thea sa...

Du är bra modig du! Som vågar sy dragkedjesprund i trikå! Dessutom verkar det ha blivit väldigt bra. Jag får nog konstulera dig när jag ska våga ge mig på det. Har du några bra tips? :-)

Anonym sa...

Hejsan..oj va mycket fint du hade:)

 
BEÖKARE TOTALT
BESÖKARE DENNA MÅNAD
BESÖKARE DENNA VECKA
BESÖKARE IDAG
ONLINE